Zarządzenie nr 1/2020/2021  Dyrektora szkoły  z dnia 28 sierpnia 2020 r.

 w sprawie sposobu realizacji zadań Publicznej Szkoły Podstawowej SPSK w Wisłoku Wielkim w czasie epidemii.

Na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 1 i 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz.910) zarządzam, co następuje:

1. Zarządzenie określa zasady funkcjonowania Szkoły w Wisłoku Wielkim zwanej dalej „szkołą”,w roku szkolnym 2020/2021 na podstawie wytycznych MEN, MZ i GIS dla publicznychi niepublicznych szkół i placówek od 1 września 2020r. zwanych dalej „wytycznymi”.

 2. Zadania administracyjne szkoły

  1. Sprawy administracyjne adresowane do dyrektora, rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego należy kierować do sekretariatu szkoły w formie elektronicznej na adres spwislok1@poczta.onet.pl , kontaktować się  telefonicznie  pod numer 13 4663017 lub bezpośrednio po telefonicznym uzgodnieniu sprawy, czasu i miejsca załatwienia jej w szkole.
  2. Dyrektor kontaktuje się z rodzicami i interesantami zdalnie, korzystając z poczty elektronicznej: e-mail na adres spwislok1@poczta.onet.pl lub telefonicznie pod numerem 512 328 871, a także bezpośrednio na podstawie wcześniejszego ustalenia terminu spotkania.
  3. Dyrektor przyjmuje skargi i wnioski złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie w poniedziałki w od 8.30 do 13.00.

 3. Organizacja działalności dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej

  1. W szkole mogą przebywać osoby, u których nie ma widocznych objawów choroby wskazującej na infekcję dróg oddechowych.
  2. Na teren szkoły poza uczniami i pracownikami szkoły mogą wchodzić wyłącznie rodzice
    i opiekunowie uczniów oraz osoby, których wejście zostało wcześniej uzgodnione
    w sekretariacie szkoły.
  3. Przy wejściu do szkoły oraz na stronie internetowej szkoły spsk.wislok.info.pl dostępne są plakaty informacyjne opracowane przez Ministerstwo Zdrowia zawierające pouczenia jak należy postępować w przypadku stwierdzenia objawów zakażenia, numery telefonów instytucji z którymi należy się kontaktować, a także wytyczne sanitarne dotyczące szkoły oraz komunikaty dotyczące organizacji pracy szkoły w czasie epidemii.
  4. Budynek szkoły został podzielony na trzy strefy (ucznia, rodzica, żywienia) i dla każdej
    z nich ustalono odrębny reżim sanitarny.
  5. Pracownicy obsługi przydzieleni są do wykonywania zadań na stanowisku pracy
    w jednej strefie wymienionej w punkcie 4.
  6. W czasie zajęć szkolnych, co 3 godziny, bezpiecznymi środkami odkażającymi wycierane są ciągi komunikacyjne, klamki, umywalki, baterie łazienkowe, toalety .
  7. Przed przerwą na zjedzenie drugiego śniadania, bezpiecznymi środkami dezynfekującymi wycierane są blaty stołów a uczniowie obowiązkowo myją
    i dezynfekują ręce.
  8. W sanitariatach dostępne są plakaty prezentujące prawidłowe mycie rąk.
  9. W każdej sali zajęć znajduje się płyn do dezynfekowania rąk z instrukcją prawidłowego odkażania rąk.
  10. Po zakończeniu zajęć szkolnych, pomieszczenia szkolne i teren przynależący do szkoły sprzątają i dezynfekują wyznaczeni pracownicy obsługi.
  11. Uczeń u którego występują objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych jest izolowany w izolatce, do czasu odebrania go przez rodziców/opiekunów.
  12. Wychowawcy klas sporządzają wykaz danych kontaktowych rodziców/opiekunów którzy zapewniających szybką komunikację w przypadku zachorowania ucznia lub
    w przypadku stwierdzenia zakażenia w szkole.
  13. W zależności od poziomu zagrożenia epidemicznego zebrania z rodzicami mogą być prowadzone w formie zdalnej.

 4. Strefa rodzica

  1. Pomieszczenia, w których mogą przebywać rodzice i osoby postronne należą do strefy rodzica i oznaczone są kolorem czerwonym.
  2. W pomieszczenia należących do strefy rodzica może przebywać nie więcej niż 5 osób.
  3. Opiekunowie i osoby postronne zobowiązani są do zakrywania ust i nosa oraz zachowania 1,5 m dystansu w stosunku do osób przebywających w tym otoczeniu.
  4. Każda osoba wchodząca do budynku szkoły zobowiązana jest zdezynfekować ręce lub nałożyć jednorazowe rękawice ochronne.
  5. Na teren szkoły może wejść tylko jeden opiekun ucznia i przebywać wyłącznie w strefie rodzica.
  6. W pomieszczeniach należących do strefy rodzica wyznaczony pracownik obsługi nadzoruje przestrzeganie zasad określonych w ust. 2-4.

 5. Strefa ucznia

  1. Pomieszczenia, w których przebywają uczniowie należą do strefy ucznia i oznaczone są kolorem zielonym
  2. W pomieszczeniach należących do strefy ucznia poza uczniami mogą przebywać wyłącznie nauczyciele, wyznaczeni pracownicy obsługi i osoby wykonujące zadania zawodowe związane z procesem edukacyjnym na podstawie odrębnych przepisów.
  3. Uczniowie i nauczyciele w strefie ucznia nie mają obowiązku zakrywania ust i nosa.
  4. Oddziały szkolne mają na stałe przydzieloną szatnię, salę lekcyjną, łazienki i część korytarza szkolnego, które są oznaczone informacją, dla kogo są przeznaczone.

W miarę możliwości rekomenduje się taką organizację pracy i jej koordynację, która umożliwi zachowanie dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły, szczególnie w miejscach wspólnych i ograniczy gromadzenie się uczniów na terenie szkoły (np. różne godziny przychodzenia uczniów z poszczególnych klas do szkoły, różne godziny przerw lub zajęć na boisku) oraz unikanie częstej zmiany pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia.

 5. Po wyjściu z szatni przed wejściem do sali lekcyjnej uczniowie zobowiązani są dokładnie umyć ręce.

Obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.

 6. Wyposażenie sal zajęć szkolnych dostosowane jest do wytycznych a uczniowie maja przydzielone stałe miejsca przy stolikach.

Przedmioty i sprzęty znajdujące się w sali, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować, należy usunąć lub uniemożliwić do nich dostęp. Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy czyścić lub dezynfekować.

 7. Uczniowie w czasie zajęć szkolnych przebywają w wyznaczonych dla danego oddziału pomieszczeniach.

8. Uczniowie w czasie przerw międzylekcyjnych oprócz przerwy śniadaniowej przebywają w wyznaczonej części korytarza lub na powietrzu.

9. Wychowawcy klas w uzgodnieniu z rodzicami ustalają dla każdego oddziału szczegółowe zasady spożywania drugiego śniadania, zapewnienia uczniom dostępu do wody pitnej, zasad przechowywania podręczników i przyborów szkolnych .

10. Zajęcia wychowania fizycznego odbywają się w miarę możliwości na powietrzu lub
w sali gimnastycznej.

11. Nauczyciele ustalają z uczniami szczegółowe zasady profilaktyki zakażeń odpowiednie do rodzaju prowadzonych zajęć.

12. Pracownicy obsługi wyznaczeni do stanowisk pracy w strefie ucznia, zobowiązani są do bieżącego nadzoru nad zachowaniem czystości w miejscach przebywania uczniów wg wytycznych dla szkół w części dotyczącej „higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń”, w tym w szczególności wietrzenia sal lekcyjnych, wycierania miejsc najczęściej dotykanych przez uczniów bezpiecznymi środkami odkażającymi
i dezynfekowania sanitariatów.

6. Agendy szkolne i zajęcia pozalekcyjne

  1. Uczniowie mogą korzystać z biblioteki szkolnej w dniach i godzinach wyznaczonych dla danego oddziału.
  2. W bibliotece jednocześnie może przebywać nie więcej niż 6 uczniów.
  3. Wypożyczone książki, materiały edukacyjne i czasopisma przechodzą kwarantannę przed kolejnym wypożyczeniem.
  4. Szczegółowe warunki organizacyjne i sanitarne korzystania z biblioteki, określa „Regulamin biblioteki szkolnej” dostępny .
  5. Zajęcia świetlicy szkolnej odbywają się z uwzględnieniem zasad sanitarnych obowiązujących w strefie ucznia.
  6. Świetlica organizuje zajęcia opiekuńczo-wychowawcze dla uczniów, którzy pozostają w szkole poza zajęciami przewidzianymi w planie zajęć ze względu na dojazdy.
  7. Szczegółowe warunki organizacyjne i sanitarne korzystania ze świetlicy szkolnej określa „Regulamin świetlicy szkolnej”.
  8. Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności zajęcia związane z kształtowaniem aktywności i kreatywności uczniów realizowane są
    w grupach uczniów przebywających w tym samym czasie w szkole z uwzględnieniem zasad sanitarnych obowiązujących w strefie ucznia.

7. Strefa żywienia i stołówka

  1. Pomieszczenia należące do kuchni należą do strefy żywienia i oznaczone są kolorem żółtym
  2. Pracownicy strefy żywienia nie mogą przebywać w strefie ucznia i strefie rodzica.
  3. Przy organizacji żywienia obowiązują dotychczasowe wymagania odnoszące się do zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży a dodatkowo procedury szczególnej ostrożności dotyczące zabezpieczenia epidemiologicznego pracowników, a także podwyższone standardy obróbki produktów żywnościowych, dezynfekcji opakowań produktów
    i higieny stanowisk pracy.
  4. Stołówka należy do strefy żywienia a miejsca spożywania posiłków wyznaczone są
    z zachowanie dystansu społecznego 1,5 m.
  5. Obiady wydawane są wg harmonogramu zgodnie z którym, uczniowie na stołówce przebywają w tych samych zespołach jak podczas zajęć szkolnych.
  6. W stołówce mogą przebywać wyłącznie uczniowie korzystający z posiłków i nauczyciele wyznaczeni do opieki nad uczniami w stołówce.
  7. Przed wejściem do stołówki uczniowie myją ręce.
  8. W stołówce dostępne są płyny dezynfekujące ręce i instrukcje dezynfekowania rąk.
  9. Wyznaczony pracownik obsługi podaje posiłki i odbiera naczynia, wyciera stoły
    i krzesła płynem dezynfekującym po każdej osobie spożywającej posiłek.

8. Postanowienia końcowe

 1. Pracownik, u którego występują widoczne objawy infekcji dróg oddechowych nie jest dopuszczony do pracy.

2. W przypadku podejrzenia zakażenia COViD-19 u pracownika szkoły obowiązuje procedura działania zgodnie z wytycznymi.

3. W przypadku stwierdzenia zakażenia COVID-19 u osoby, która przebywała na terenie szkoły zastosowanie mają wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego dostępne na stronie pl/web/koronawirus/oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.09.2020 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powrót na górę